Sevilla met tieners

Sevilla met tieners | ook heerlijk in de herfst- of kerstvakantie

Dit jaar was het even helemaal mis met onze vakantie. We zouden naar het Hof van Saksen gaan en daar met onze familie onze verjaardagen vieren maar uiteindelijk annuleerde ik dat. Ik vond het zo ongelooflijk duur en stel dat we de hele week regen zouden hebben. Uiteindelijk boekte ik last minute een stedentrip Sevilla met tieners.

Stedentrip voor tieners | vliegtickets

Ik boekte lastminute 3 vliegtickets bij Transavia, het gemakkelijkste vind ik het om rechtstreeks op hun site te kijken. Uiteindelijk bleven Athene en Sevilla over in de periode dat we weg konden. Want we moesten natuurlijk weer terug zijn voordat de tieners naar de middelbare school zouden gaan. We vlogen op zondagochtend vanaf Eindhoven. We moesten wel erg vroeg ons bed uit maar dat vonden de tieners niet erg. Al om 9.30 uur kwamen we aan in Sevilla.

Hotel in Sevilla

De deal met mijn 12-jarige zoon was dat hij graag mee naar Sevilla wilde maar ook wilde zwemmen. Uiteindelijk boekte ik het

Hotel Barceló Sevilla Renacimiento via Booking.com. Het is een vijfsterren hotel. Ik zag zeer veel positieve reacties maar ook eentje dat ze in het oude gedeelte zaten. Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg al snel terug dat wij in een nieuwe gerestylde kamer zaten. Zoonlief had een grote 2-persoonse slaapbank en dochterlief en ik een groot 2-persoons bed. De kamer was mooi, net zoals de rest van het hotel.

Eerste dag stedentrip Sevilla met tieners

De eerste dag zijn we gestart met een Hop On Hop Off-bus meteen nadat we ingecheckt hadden bij het hotel. Het fijne van dit hotel is dat het vlakbij een stop ligt. Daar konden we te voet naartoe. Een beetje gaar van de vliegreis gingen we lekker op het bovendek van de bus zitten. Wind in de haren en genieten van de stad. Ook fijn is dat je dan al een idee hebt waar alle bezienswaardigheden zijn. Zodra we in konden checken bij het hotel, zijn we naar onze kamer gegaan en meteen door naar het zwembad. Eerste dag hebben we gegeten in het hotel. Dat was prima. Lunchen hebben we gedaan bij het Hardrock Hotel. Dat heeft lekkere hamburgers. We zijn verder gelopen naar de Kathedraal. Wat een fantastisch bouwwerk. Om de kathedraal heen zijn allemaal restaurantjes maar ook de winkelstraat. Erg belangrijk voor een tienerdochter. De winkels zijn ’s middags wel gesloten. Rond 17.00 uur gaat alles weer open.

Tweede dag van onze stedentrip Sevilla

Op de tweede dag zijn we gestart bij het zwembad en aan het einde van de middag had ik via Get Your Guide tickets voor het Paleis van de Koning. Dat was echt adembenemend mooi. Vonden mijn tieners trouwens ook. Lunchen deden we op een bankje vlakbij een supermarkt. Daar kochten we broodjes, zalm, aardbeitjes en wat te drinken. Het was heerlijk.

Deze dag liepen we ook door de wijk Santa Cruz. Dat vonden we prachtig. Kleine straatjes met smalle steegjes. Echt een kruip-door-sluip-door route. Heel erg authentiek Sevilla. Deze wijk, Santa Cruz, ligt achter de kathedraal. Dat is eigenlijk het middelpunt van Sevilla.

Paleis van de Koning | Real Alcazar

Derde dag

Op de derde dag zijn we gestart bij Plaza de Toros. De ring waarin de stierengevechten worden gehouden. Met de taxi was dat € 4 vanaf ons hotel. Het is trouwens ook heel goed te lopen. Dat hebben we alle andere keren gedaan. Plaza de Toros was mooi en bijzonder maar we waren ook vrij snel uitgekeken. Als je me vraagt of ik het weer zou boeken, dan zeg ik meteen JA. Ik vind het toch horen bij de cultuur van een stad en je maakt het niet zo snel een volgende keer mee dat je in de arena mag kijken.

We besloten om door te wandelen naar Plaza de Espagna (foto zie hieronder). Daar zagen we op de eerste dag zoveel mensen de bus uitstappen. Dit gebouw is gebouwd voor de Wereldtentoonstelling in Sevilla. Het was echt een sprookje. Mooie bruggetjes, een prachtig gebouw en we hadden het geluk dat er een flamenco band stond die steeds optredens verzorgden. De tieners hebben daarvan genoten. Daarna zijn we te voet verder gegaan. Ik had een adresje doorgekregen van een Mercado (overdekt winkelcentrum met kleine foodkraampjes) waar ze de allerlekkerste Ibericoham van Sevilla zouden hebben. Het heet Mercado de Triana (even op Google het adres zoeken). En niks teveel gezegd. De ham was verrukkelijk.

Daarna weer heerlijk de middag bij het zwembad doorgebracht. Dat is tot 22 uur open. Ook zo fijn met tieners. ’s Avonds stond de La Macarena op het programma. Dat had dochterlief op plaatjes gezien en zag er prachtig uit. We zouden er te voet naartoe gaan en daar wat eten. Maar dat viel even tegen. Het was een verlaten wijk waar we ons wel heel erg toerist voelden. Er was ook echt helemaal niets open. Geen restaurantjes en geen cafeetjes. Het zag er wat verlaten uit. We besloten om door te lopen naar Plaza Nueva. Rond dit plein zijn heel veel restaurantjes die vanaf 21.00 uur ’s avonds tot leven komen. We hebben tapas gegeten en dat was heerlijk.

met tieners naar Sevilla

Plaza de Torros | stierengevechtarena

Vierde dag Sevilla met tieners

Op de vierde en laatste hele dag besloten we te starten met het zwembad. Lekker na het ontbijt, dat trouwens echt prima was in het hotel. We zijn gebleven tot 15.00 uur en toen richting centrum gegaan met de taxi. Ook weer voor een paar euro. Ik wilde graag de kathedraal beklimmen terwijl de tieners samen een ijsje aten en op zoek gingen naar een telefoonhoesje. Zoonlief vond dat hij met dat belachelijke hoesje niet op de middelbare aan kon komen;-)

Ik heb genoten van de klim naar de toren van de kathedraal. Het is wel een hele klim maar dat was het echt waard. De kathedraal is een belevenis. Ik heb nog nooit zo’n grote kerk gezien. Daarna hebben we lekker nog wat rondgelopen in de stad en om 20.30 uur hadden we bij Duo Tapas een tafeltje gereserveerd. Daar kwamen we telkens langs op de terugweg naar ons hotel. En elke avond was het daar volle bak op het pleintje voor het restaurant. Dit was het beste restaurantje tot nu toe. Heerlijke tapasgerechtjes voor € 3 en € 4. Alles ziet er mooi uit op de borden.

Plaza de Espagna | super mooi

Op dag 5 zijn we weer teruggevlogen naar Eindhoven met de vlucht van 11.00 uur.

Voordelen van een tienervakantie in Sevilla:
  1. het is maar 2.5 uur vliegen
  2. Sevilla is een prachtige stad en deed ons een beetje denken aan Marrakech
  3. Sevilla is een gemakkelijke stad om te lopen. Alles is op loopafstand van elkaar.
  4. Ook ons hotel is op loofafstand van de stad. Zo’n 2.4 km.
Nadelen van Sevilla
  1. wij vonden dat er slecht Engels gesproken werd. Dochterlief spreekt een aardig woordje Spaans maar in veel restaurantjes spreekt dus echt niemand een woord Engels. Of we zijn op de verkeerde plekken geweest;-)

We hebben natuurlijk besproken wat onze voorkeur is. Barcelona of Sevilla. Barcelona vonden we alle 3 erg tof. Fijn is dat je daar ook een strand hebt. Dat geeft ook direct een vakantiegevoel. De winkeltjes zijn hipper en mooier. Er wordt zeer goed Engels gesproken. Barcelona is toeristischer dan Sevilla.

Conclusie: Sevilla is echt een fantastisch mooie stad om met tieners naartoe te vliegen. Ook in de wintermaanden heeft Sevilla een erg prettig klimaat.

Shoppingtips voor Sevilla met tieners

• in het vliegtuig en op de luchthaven is het nog steeds verplicht om een mondkapje te dragen. Dit vonden wij echt by far de allerfijnste. Het is een medisch mondkapje dat bv. in Duitsland verplicht is. Omdat het niet heel dicht tegen je neus en mond zit, krijg je heel veel lucht. Het draagt heel prettig. Gaat niet kapot. Echt een super tip vonden wij allemaal. Mondkapje voor tieners online bestellen.
  • mijn dochter en ik hadden allebei al een abonnement met onbeperkt 4G. Ik had er ook eentje voor zoonlief geregeld omdat hij na de vakantie naar de middelbare zou gaan. Zo blij mee geweest want ook in het buitenland heb je onbeperkt 4G. Dat is echt super handig. Zo hoeven ze niet steeds naar de wifi-code te vragen en toen ik de kathedraal alleen beklom hadden we gewoon contact met elkaar. Dat vond ik een heel veilig idee. Wat is het beste telefoonabonnement voor je kind?

Lees meer blogs voor en door tieners:

1. Waar is het lekkerste ijs van Nederland te koop
  2. Koolhydraatarme snacks voor onderweg | ook lekker voor tieners

Mijn naam is Angeliek en ik blog over

• ondernemerschap (ben ondernemer sinds 2003)
  • stoppen met insuline spuiten
  • koolhydraatarm eten
  • geweldige hotspots
  • mijn reizen
  • interieurs
  • en mijn 2 kids

Op Instagram laat ik je in mijn stories alles zien over mijn dagelijkse leven.

Op Pinterest pin ik dagelijks de allermooiste inspiratietips.