vakantie Malaga tips

Malaga vakantie tips | met tieners

Malaga vakantie tips

Dit jaar stond 2x een vakantie naar Spanje op het programma. Niet bewust gekozen. Italië vinden we ook heerlijk maar we hadden dit jaar te maken met een aantal vakanties, voetbalkamp en een samengesteld gezin. Met een beetje schuiven en meten kozen we voor 2 keer een kortere vakantie in Spanje. Dit kwam met de vluchttijden ook goed uit. Daarbij wilden we heel graag het wandelpad Caminito del Rey lopen. Dat ligt niet zover bij Malaga vandaan. Al met al kwam het goed uit en hebben we heerlijk genoten van 6 dagen Malaga. Hieronder vind je alle Malaga vakantie tips, zeker de moeite waard met tieners.

Vliegen: vakantie Malaga tips

Het gemakkelijkste vinden wij vliegen van Eindhoven Airport. In 2.5 uur vlieg je rechtstreeks naar Malaga. In Malaga neem je de trein naar het centrum. Wij hadden via Airbnb een super leuk appartement in het centrum geboekt. Ideaal want ’s morgens sliep zoonlief uit en gingen wij met zijn 3-en in een hip koffietentje wat drinken en ons krantje lezen op de iphone. Daarna namen we lekkere broodjes mee van de bakker en tegen die tijd was hij wel wakker.

Wat zijn de leukste Malaga vakantie tips?

Dag 1: vakantie Malaga tips

Wat hebben wij gedaan op de eerste dag?

Met de trein naar de stad kost € 2.30. We hadden geen contant geld. Een medewerker vertelde ons om het bankpasje tegen de poortjes te houden. Dat zou goedkoper zijn. Nou we schrokken toen er € 60 afgeschreven was van de bankrekening. Na een paar dagen werd er € 54 teruggestort. We zijn het centrum ingelopen door de markthal en hebben lunch gegeten in de Bikeshop. Dat was prima. Leuk tentje waarbij je de lunch zelf samenstelt. Brood, eitje, groente of fruit en een drankje erbij. Deze fietsenmaker heeft restaurant en fietswinkel ineen.

De markthal is vlakbij deze bikeshop. Heerlijk om er even doorheen te slenteren en een lekkere smoothie of wat fruit te kopen.

Om 14 uur konden we inchecken in onze airbnb. Iedereen was moe dus even een powernap gedaan. ‘s Avonds de stad in en gegeten bij Taberna La Gloria. Mooi restaurant aan de binnenkant met veel oude muren en gewelven. Het eten was prima. We hebben betere tapas gegeten. Hierover later meer in dit blog.

vakantie Malaga tips

de markthal in Malaga met prachtige raampartij

ons lunchtentje

Telefoonkosten in het buitenland | heel goedkoop

Heb jij een abonnement dat alleen in Europa je 4G of 5G dekt? Dan heb ik iets heel handigs ontdekt. Vroeger kocht je dan in het buitenland een belkaartje bij een telefoonwinkel. Je had dan een nummer uit het buitenland en je what’s app werkte alleen nog. Maar bv. bij het bekijken van je bank moest je dan je Nederlandse sim-kaartje in de telefoon stoppen en daarna weer je buitenlandse sim-kaartje.

Dat is nu verleden tijd met een e-sim. Het werkt als volgt:

1. klik op deze link voor elk land ter wereld
  2. check of jouw telefoon voldoet aan de eisen
  3. vraag de e-sim aan met de link uit 1.
  4. je betaalt en dan krijg je na een paar minuten een code die je kunt scannen (je maakt een foto met je telefoon en dan komt er een link in te staan)
  5. nu zitten er in je telefoon 2 sim-kaarten
  6. je nieuwe sim-kaart zet je aan zodra je in het land van bestemming bent

Dag 2: vakantie Malaga tips

Deze dag begonnen we bij een filiaal van Brunchit. Er zijn er meerdere in Malaga. Super hip koffietentje en zeker Instagramwaardig. We besloten om even lekker uit te rusten op het strand maar toen we aankwamen rond 12.00 uur waren alle bedden bezet. Op 1 heel groot bed na. Die hebben we genomen en daar konden we op liggen met zijn vieren. Het strandbed (inclusief mooie gordijntjes) kostte € 60. Als je eerder op het strand bent, dan kun je voor € 15 2 bedden met 1 parasol huren. Dat vind ik zo fijn aan Malaga. Het strand is dus echt tegen de stad aan.

Regelmatig kwam er een ober langs om te vragen of we wat wilden drinken of eten. Drankjes zeer betaalbaar, de olijven goddelijk. Echt de lekkerste die ik ooit at. We hadden allemaal zin in een hamburger en hadden via Tripadvisor The Black Label Smash gevonden. Prima burger in een klein schattig nieuw tentje dat gerund wordt door de eigenaar alleen. Manlief vond vooral de muziek heel cool.

hippe koffietentjes

Dag 3: vakantie Malaga tips

Deze dag stond in het teken van de kloof Caminito del Rey. Deze ervaring was meer dan fantastisch. Als je hierboven op de link klikt, dan lees je er alles over. Na het lopen van de kloof zijn we in ons appartement een power nap gaan doen. We waren allemaal moe van de warmte en het wandelen. Zoonlief had een heel mooi eettentje gezien onderweg naar het strand en wilde daar graag gaan eten. HIER MOET JE ECHT GAAN ETEN!

Kaartjes kopen voor Caminito del Rey

Caminito del Rey tips

Illari Vinos e Tapas heeft super lekkere tapas maar dan net even wat anders dan anders. We spraken even met de eigenaresse. Ze vertelde dat ze in coronatijd begonnen is in Malaga maar dat ze tapas op een andere manier wil serveren. Ik heb even aan man en kids de lekkerste gerechten gevraagd maar ze kunnen niet kiezen. De Russische salade, patatas bravas, de kroketjes en de tuna belly vonden we echt overheerlijk. De rest trouwens ook hoor. We hebben overigens alles op de kaart geproefd want we zijn nog een keer geweest omdat we dit zo lekker vonden. Ook tijdens onze volgende vakantie in Jávea in Spanje hebben we tapas gegeten maar nooit meer zoals hier. We hebben het er dan ook nog regelmatig over. Ik geef nooit reviews op Tripadvisor maar dat heb ik deze keer wel gedaan. We aten voor € 88 inclusief een glas sangria en een biertje.

vakantie Malaga tips

De dag sloten we af bij een rooftopbar met een prachtig uitzicht. Het Alcazaba Premium Hostel Malaga. Je kijkt uit op Alcazaba. Het kasteel in Malaga. We dronken een heerlijke cocktail en genoten van het uitzicht.

Dag 4 van onze vakantie in Malaga

Vandaag stond een dagtrip naar Mijas op de planning. Een wit dorpje met ezeltjes als vervoermiddel. Omdat we deze keer geen auto gehuurd hadden, besloten we met de bus te gaan. Op internet hadden we het schema van de bus opgezocht en we waren op tijd op het busstation. Daar bleek dat er helemaal geen bus ging naar Mijas op die dag. Het schema was sinds corona nog niet aangepast. We baalden best wel en zagen toen een bus naar de Botanic Garden van Malaga. Ik keek snel op Google en we besloten in te stappen. De botantische tuin heeft ons echt verrast. Wat een mooie plek. Ook heel fijn dat je in de schaduw kunt wandelen. Er is ook een stukje oerwoud in de tuin. Heerlijk even onthaasten bij de waterval. Aan het einde van de wandeltocht, is er een restaurantje waar 3 vrolijke dames lunches maken. De salade met zalm en avocado is echt een aanrader. De botantische tuin kost € 16 entree voor volwassenen en voor onze kids rekenden ze niets. De taxi van Malaga busstation naar de botanische tuin was € 13. Op de terugweg zijn we ingestapt bij de hop on hop off-bus. Er waren geen taxi’s daar op de parkeerplaats. Voor € 1 pp mochten we mee naar Malaga centrum.

We zijn ongeveer 2.5 uur bij de tuinen geweest. Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat we een tijd op een muurtje een powernap genomen hebben.

Op Instagram had ik tips gevraagd waar we lekker konden eten in Malaga en Casa Lola kwam vaak naar voren. Ze hebben 2 locaties in Malaga. Wij kozen de locatie tegenover het restaurantje van dag 3 dat ik hierboven genoemd heb. Maar wij vonden allemaal dat Casa Lola niet kon tippen aan Illari. We hebben echt lekker gegeten maar bij Illari is het toch wel exclusiever en bijzonderder. De prijs was nagenoeg hetzelfde op een paar euro na.

vakantie Malaga tips

Dag 5: vakantie in Malaga

Vandaag de dag weer gestart bij een koffietentje in de stad. Manlief en dochterlief bestellen een chocoladecroissantje bij dit bakkertje en volgens hun was dit het allerlekkerste croissantje dat ze ooit gegeten hadden. We willen de laatste dag (morgen vliegen we weer naar huis helaas) afsluiten aan het strand. We gaan nu wat eerder om zeker te zijn van 4 bedjes en 2 parasol. Dat is gelukt. We lagen heerlijk en ook hier waren de drankjes aan het strand echt super betaalbaar. Als je met je rug naar de stad staat en met je gezicht naar het strand kun je naar links lopen over de boulevard. Daar zie je nog heel veel luchtbedjes maar ook een luchtkussen/springkussenpark.

Smeer je wel goed in aan het strand. Ook op een bewolkte dag kun je flink verbranden.

’s Middags gingen we bepalen waar we ’s avonds zouden dineren en alle 4 bijna tegelijk: “bij Illari”. Het heerlijke restaurant van de 3e dag. De eigenaresse was zichtbaar verrast toen we vertelden dat we nooit ergens voor een 2e keer eten maar bij haar wel.

Fietstocht met Baja Bikes

Daarna hadden we een fietstocht gereserveerd bij Baja Bikes. Wij zijn echt fan van Baja Bikes op vakantie. Vaak vinden we dit één van de allerleukste uitjes in de vakantie.

Dus wederom voor Baja Bikes in Malaga gekozen.

’s Avonds hebben we na het eten een tijdlang op 1 van de pleintjes rondom de mooi verlichte kerk gezeten. Muziek erbij van een straatmuzikant. Erg gezellig.

de imposante kerk ’s avonds

Dag 6

De dag van onze terugreis. We ontbijten nog lekker in onze Airbnb en hoeven pas om 11 uur uit te checken. We vliegen vanavond pas om 19.30 uur terug naar Eindhoven. Eigenlijk was nog een stranddag gepland maar we vinden de kleine steentjes allemaal niet zo fijn zitten in het vliegtuig. Op het strand is wel een douche om af te spoelen maar we vinden het geen aantrekkelijk idee.

Er zijn op een aantal plaatsen in de stad lockers te huur. Maar check de tijden goed. Veel gaan om 13 uur sluiten en gaan pas weer om 17 uur weer open. Je zult je koffer maar net in een kluisje hebben liggen en naar het vliegveld moeten. Dat paste ook niet in ons schema en we kwamen er eigenlijk te laat achter dat je de lockers moet reserveren. Alleen op het station waren nog lockers vrij en we vonden het te warm om eerst daar naartoe te lopen en dan weer terug naar de stad.

We besluiten om de groep te splitsen. Manlief en dochter willen naar het Picassomuseum en zoonlief en ik de kerk bekijken en naar de rooftop. Op het moment dat ik dit blog typ, zit ik met zoonlief op een terras met airco. Een cappu en een ijsje erbij met onze handbagagekoffers, Dadelijk wisselen we en gaan wij de kerk in. De kerk viel wat tegen. De rooftop had een wachtlijst. De kerk was mooi maar vond ik geen € 24 waard voor 2 personen. De rooftop hebben we niet gezien. We waren er om 11 uur en konden pas om 14.30 uur naar boven toe. Dat paste niet helemaal in onze planning.

Op weg naar het treinstation dat ons naar het vliegveld zou brengen, lunchen we in een oude bierbrouwerij. Heerlijk binnen met airco en toffe muziek. En uitzicht op de biertanks. Het heet La Fabrica Cruzcampo. Vanaf deze plek is het nog 4 min. lopen naar het station.

Straks kijken we of we hier nog ergens lunchen met tapas of dat het een Burger King op het vliegveld wordt.

Een Mac Donalds is hier in het centrum niet te vinden.

deze kroketjes bij Illari – verrukkelijk

Wat zijn verder nog vakantie Malaga tips:

• het kasteel in het centrum van Malaga
  • langste zip-line van Europa. Het vertrekpunt ligt op de berg Cero de las Cuevas.
  • huur een fiets want in Malaga zijn veel fietspaden

Conclusie over Malaga met tieners: echt doen! Vergeet de Caminito del Rey dan niet want dat vonden we allemaal het leukste om te doen.

Mijn excursies boek ik altijd via Get Your Guide

• heb je een vraag dan wordt er snel gereageerd met een antwoord
  • tickets tot 24 uur van tevoren te annuleren
  • goede prijzen
  • de kwaliteit van excursies is geweldig
  • alles rondom je trip is goed geregeld
  • excursies voor elke plek op de wereld boek je hier

excursies boeken buitenland

Mijn naam is Angeliek en ik blog over

• ondernemerschap (ben ondernemer sinds 2003)
  • stoppen met insuline spuiten
  • koolhydraatarm, suikervrij en lactosevrij eten
  • geweldige hotspots
  • mijn reizen
  • interieurs
  • en mijn 2 tienerkids

Op Instagram laat ik je in mijn stories alles zien over mijn dagelijkse leven. Je vindt me daar onder de naam van mijn webwinkel KusTerug_naamcadeaus.

Op Pinterest pin ik dagelijks de allermooiste inspiratietips.